Nieuw scoutsjaar start op zondag 30 september.

Dag Amberes-helden,

zijn jullie klaar voor het nieuwe scoutsjaar? Wij alvast wel! We vliegen er weer helemaal in.

Nu zondag 30 september, is het weer zo ver. Dan is het scouts! Afspraak om 9u30 in Park Spoor Noord, aan het tunneltje van de Demerstraat.

Op onze eerst activiteit mogen jullie alvast bewijzen wie de beste, de sterkste, de slimste, de creatiefste, de zotste, ... is: jullie of de leiding. Het is ÉÉN TEGEN ALLEN!

Wanneer?

• zondag 30 september
  • Start: 9u30
  • Einde: 12u30

Wat neem je mee?

• Koekje of stuk fruit en een drinkbus met iets nat
  • Vergeet je scoutsdas niet aan te doen. En als je al een scoutshemd hebt, doe je dat uiteraard ook aan!
  • Een kleefbriefje van de ziekenkas
  • Doe warme kleren en stevige schoenen aan, die vuil mogen worden. Het is koud, we spelen buiten en we maken ons al eens vuil.

Inschrijven nieuw scoutsjaar

• Alle leden die vorig jaar reeds lid waren, moeten zich opnieuw inschrijven. Dat kan om 9u30 of om 12u30 bij Joke Laukens. Neem een kleefbriefje van de ziekenkas mee!
  • Nieuwe leden kunnen 3 keer proberen en dan beslissen of ze effectief lid worden. Maar ze moeten wel vanaf dag 1 een kleefbriefje van de ziekenkas meenemen + bij Joke Laukens een medische fiche invullen.
  • Lidgeld kost €35. Verminderd lidgeld kost €17. Meer info vind je hier.

Vriendinnen en vrienden meenemen

• Neem gerust vrienden en vriendinnen mee. Iedereen van geboortejaar °2005 tot °2010 is welkom!
  • (ook extra leiding, vanaf geboortejaar °2000 of ouder is welkom!)

Welke takken/leeftijden kunnen dit jaar in Scouts Amberes terecht?

• Dit jaar blijven we ons focussen op welpen (°2008-°2010) en jonggivers (°2005-°2007). We willen een stevige welpen- en jonggivergroep uitbouwen, zodat die leeftijdsgroep binnnen een 5-tal jaar kan doorstromen naar leiding. En ook jij kan daarbij helpen: door vrienden en vriendinnen mee te nemen én door zelf actief mee te bouwen aan onze groep. Want zo maken we samen van Scouts Amberes een duurzaam project voor de volgende 10tallen jaren...
  • We krijgen heel wat vragen om ook al kapoenen te starten. Maar voor de "gezondheid" van ons, als startende scoutsgroep, doen we dit voorlopig nog niet. We weten dat we via kapoenen op korte tijd héél veel leden kunnen binnen halen. Maar we hebben nog geen leden die doorgestroomd zijn naar leiding. Eerst willen we garantie voor een stevige welpen- en jonggivertak met voldoende leden én voldoende (toekomstige) leiding. Pas daarna is uitbreiden naar kapoenen aan de orde.

Zet alvast onze volgende bijeenkomsten in je agenda:

• zondag 14 oktober van 9u30 tot 12u30
  • zondag 28 oktober van 9u30 tot 12u30
  • zondag 11 november van 9u30 tot 12u30
  • zondag 25 november van 9u30 tot 12u30

Hopelijk zien we jullie allemaal nu zondag.

Tot dan?!

Nordin, Ilias, Jonathan, Kawtar, Mo en Hajar