Lid worden

Om deel te nemen aan de activiteiten van Scouts Amberes, moet je lid worden.  Je kan 3 keer proberen of de scouts iets voor jou is. Vanaf de 3de keer moet je beslissen of je wilt blijven komen en moet je je dus inschrijven als lid.

Inschrijven

De eerste 3 keer proberen, zijn gratis. Maar vanaf de eerste dag dat je komt, bezorg je ons wel een kleefbriefje van de ziekenkas. Dan ben je verzekerd, moest er iets gebeuren. Vanaf dat je 3 keer geprobeerd hebt, en je wilt blijven komen, schrijf je je definitief in als lid (en betaal je lidgeld).

Inschrijven kan je hier.

Lidgeld

Lidgeld kost voor een heel jaar €44. Wie aansluit na 1 maart betaalt €22.

Verminderd lidgeld kost voor een heel jaar €15,5 (als je aansluit na 1 maart betaal je €7,5). Wie recht heeft op verhoogde tegemoetkoming (ziekenkas), betaalt automatisch verminderd lidgeld.

Je bent dan lid van 1 september 2023 (of vanaf 1 maart 2024) tot en met 31 augustus 2024. Je bent dan ook verzekerd via Scouts en Gidsen Vlaanderen.

We proberen het lidgeld van Scouts Amberes zo laag mogelijk te houden, zodat echt élk kind kan deelnemen. Als je wilt, kan je het lidgeld ook in schijven betalen.

Moest het lidgeld, of verminderd lidgeld toch te hoog zijn, meld ons dat dan discreet, dan spreken we ons solidariteitsfonds aan.  Want geld mag nooit een reden zijn om niet aan te sluiten bij Scouts Amberes. Wij gaan steeds discreet om met dergelijke vragen.

Vrijwillige bijdrage aan het solidariteitsfonds

Omdat we het lidgeld bewust heel laag houden, zoeken we andere manieren om een beetje geld in onze groepskas te krijgen. Mensen die de groepskas graag vrijwillig steunen, kunnen steeds een vrije bijdrage doen aan ons solidariteitsfonds.

Rekeningnummer Scouts Amberes

BE13 7350 4863 1239 op naam van Scouts Amberes

Terugbetaling lidgeld of kampgeld door mutualiteit

Via de meeste mutualiteiten kan je een deel van het lidgeld en/of kampgeld terug krijgen. Laat ons weten bij welke mutualiteit (bezorg ons het kleefbriefje van de ziekenkas) je zit, dan zorgen wij voor een ingevuld attest.

Vrijetijdstoelage

• Naast de terugbetalingen door de mutualiteit is er ook de vrijetijdstoelage van de Stad Antwerpen voor wie het nodig heeft. Je kan dan een deel van het lidgeld en de aankoop van je scoutskleren terugbetaald krijgen (tot 80% van de kosten). We helpen je graag verder om ook deze toelage aan te vragen, als je daar recht op hebt.